From: Aldric Giacomoni on
Marnen Laibow-Koser wrote:

>Would you? Or would you rather see
>count = blahblahblah.count do |args|
> lots_of_stuff
> condition
>end

Marnen - I tried to do this:
a = [1,2,3,4]
a.each do |b|
puts b
b % 2 == 0
end

But it .. Predictably .. (?) showed me 1, 2, 3, 4, each on a separate
line. Was your example sarcasm, or is that actually a Ruby construct?

Je vous en prie, ne nous moquons pas de la langue francaise, qui est une
langue, apres tout, tres belle et subtile, et qui peut etre imbue de
douceur comme de violence avec de simples changements de nuance.

From: Marnen Laibow-Koser on
Aldric Giacomoni wrote:

> Marnen - I tried to do this:
> a = [1,2,3,4]
> a.each do |b|
> puts b
> b % 2 == 0
> end
>
> But it .. Predictably .. (?) showed me 1, 2, 3, 4, each on a separate
> line.

Because you used a different method than I did.

> Was your example sarcasm, or is that actually a Ruby construct?

No sarcasm. You just failed to notice that I wasn't using .each. :)

> Je vous en prie, ne nous moquons pas de la langue francaise, qui est une
> langue, apres tout, tres belle et subtile, et qui peut etre imbue de
> douceur comme de violence avec de simples changements de nuance.

Je ne me moquais point de la langue française ! Je ne voulais que dire
qu'il est beaucoup plus possible de changer la langue Ruby que de
changer la langue française.

Best,
--
Marnen Laibow-Koser
http://www.marnen.org

From: Aldric Giacomoni on
Marnen Laibow-Koser wrote:
> [...]

a = [1,2,3,4]
b = 0
# 'nip' is undefined outside the block
irb(main):393:0> b = a.size do |nip|
irb(main):394:1* puts nip * 2
irb(main):395:1> nip > 6
irb(main):396:1> end
=> 4
irb(main):397:0> b = a.size do |nip|
irb(main):398:1* puts nip * 2
irb(main):399:1> nip < 6
irb(main):400:1> end
=> 4

I don't understand this block.
Aussi, si je puis me permettre - le Francais est une langue, et Ruby est
un langage (de programmation). Yet another one of those french
subtleties!

From: Marnen Laibow-Koser on
Aldric Giacomoni wrote:

> a = [1,2,3,4]
> b = 0
> # 'nip' is undefined outside the block
> irb(main):393:0> b = a.size do |nip|
> irb(main):394:1* puts nip * 2
> irb(main):395:1> nip > 6
> irb(main):396:1> end
> => 4
> irb(main):397:0> b = a.size do |nip|
> irb(main):398:1* puts nip * 2
> irb(main):399:1> nip < 6
> irb(main):400:1> end
> => 4
>
> I don't understand this block.

You're using Array#size. I'm using Enumerable#count. They're not
interchangeable.

> Aussi, si je puis me permettre - le Francais est une langue, et Ruby est
> un langage (de programmation). Yet another one of those french
> subtleties!

Merci ! Je ne le savais pas.

Best,
--
Marnen Laibow-Koser
http://www.marnen.org

From: Tony Arcieri on
[Note: parts of this message were removed to make it a legal post.]

On Mon, Nov 9, 2009 at 6:30 AM, Aldric Giacomoni <aldric(a)trevoke.net> wrote:

> On the other hand, it's also plain impossible to implement, for various
> reasons listed numerous times prior to this humble message.

The only reasons it's impossible are cultural, not technical. If you think
there's a valid technical reason why it's "impossible" to implement perhaps
you'd care to state it.

--
Tony Arcieri
Medioh/Nagravision