From: Rotterdamse Aad on
Met de garantie van een fabriek heeft de Nederlandse consument niets te
maken.
De leverancier geeft een garantie af, maar het Consumentenrecht zegt 'dat
een artikel probleemloos een verwachte periode' moet functioneren.
Dus geen 3 maanden garantie van de leverancier op een apparaat, dat bij
normaal behandelen wel 5 jaar probleemloos meegaat.
Of een moederbord n� ��n jaar de geest mag geven, lijkt me onwaarschijnlijk.
N� de gegeven garantieperiode kan/mag wel een afschrijving worden
meegenomen.

OP heeft niets met Asus te maken; Alternate is het bedrijf dat hij moet
aanspreken.

--
Rotterdamse Aad
www.ditisrotjeknor.nl

From: Rotterdamse Aad on

"Jaap" <Jaap.hoho(a)hotmail.com> heeft klokken horen luiden, maar waar zijn de
klepels:
> De NL wet geeft slechts 6 maanden!

Je weet vast wel, waar ik die wet kan vinden?
Vertel het me eens, aub.

From: Mike on

"Jaap" <Jaap.hoho(a)hotmail.com> schreef:

> Hier klopt dus absoluut niets van!
>
> Asus geeft 3 jaar garantie af VERKOOPDATUM door consument!

Neeee...... tenzij je zelf als consument af fabriek koopt,

> Alternate geeft 1 jaar leveranciersgarantie vanaf aankoopdatum door
> consument.

Ja.., maar laten we het aankoopgarantie noemen.

Oa. :

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article754314.ece/Consument_krijgt_in_EU_twee_jaar_garantie

From: John on
Enige wat je misschien Alternate kan verwijten is dat dit moederbord wat
niet meer in de Asus garantie valt zolang op de plank gelegen heeft bij
Alternate...
Daarbij komt het uit de Snuffelhoek..? daar is de garantie altijd al heel
beperkt...dan moet je echt weten wat je koopt...

suc6

From: Kitty on
Jaap schreef op donderdag 10-9-2009

> Er bestaat NIET zoiets als EU garantie. De NL wet geeft slechts 6 maanden!

Nou, dan ben ik benieuwd waar ik DAT kan vinden. In Nederland is de
klant namelijk goed beschermd, beter dan de garantieperiode an sich.
Want er is garantie gedurende de te verwachten termijn dat een artikel
meegaat. Weliswaar met afschrijving.

--
---
Never argue with an idiot. They drag you down to their level and then