From: Skybuck Flying on
Ik heb het nog eens eventjes nagekeken... en alternate zet in ieder geval
keurig netjes de garantie termijn op de facturen... en dat is voor alles wat
ik daar gekocht heb 2 jaar (24 maanden).

Op zich is dat best netjes... maar gezien wat sommige hier schrijven dat ik
alleen met de leverancier te maken heb en niet de fabrikant wordt me dat
toch wat te riskant mogelijkerwijze ! ;)

Hoewel ik wel van corsair twee nieuwe geheugen chips heb gekregen dus die
deden daar verder niet moeilijk over.

Ik vind 24 maanden veelste kort voor al deze dure apparaatuur dus helaas
webwinkels, maar bij jullie koop ik voortaan niets meer.

Voor mij betekent dit de dood van de webwinkel ;) :)

Daar komt nog eens bij de overhitting van apparatuur steeds vaker lijkt voor
te komen en dan is het maar zeer de vraag of ik als consument dat schuld ben
en voor op draai... of dat de leverancier/fabrikant door voor op draait.

Het gigaworks debable ligt nog vers in het geheugen ;) en deze overhittende
computers/video kaarten en moederborden ook.

Ik heb dan wel het "beste" van het "beste" gekocht... zeg maar het "snelste"
van het "snelste"... op de processor na.

Het resultaat hiervan is het volgende:

1. Een dode gigaworks s750 ter waarde van 400 euro.
2. Twee dode moederborden van ter waarde 300 euro.
3. Een grafische kaart die ik niet kan gebruiken anders overhit het systeem,
de grafische kaart ter waarde van: 700 euro.
4. Heb een nieuwe kast moeten kopen en de oude moeten weg doen, die voldeed
niet kwa geluid en luchtstroom, ook die koste iets van 100 euro ofzo.
5. Dan nog een geheugen chip kapot, maar dat kan zijn door statische
electriceit maar kan ook overhitting zijn geweest, voor de grap zet ik deze
er ook even bij,indien die niet was vergoed: 100 euro.

Eens kijken hoeveel dit grapje mij het kunnen kosten en eigenlijk ook kost:

Toch ruim 1600 euro... een moederbord heb ik vergoed gekregen van iComputers
maar die bestaat niet meer.
Dat is dan 1450 euro...

Heb trouwens ook nog een nieuwe power supply gekocht was ook iets van 100 of
200 euro ofzo...
Dus dat is dan weer ruim 1550 euro.

Best duur grapje op zich.

Ik vind dat ik er op zich nog best goed vanaf kom... het had net zo goed
allemaal stuk kunnen zijn of gaan :)
Dan was ik 6000 euro armer geweest ;)

Maar mijn punt is eigenlijk: Wat heb je aan garantie als ze er moeilijk over
gaan doen, vooral wanneer er sprake is van oververhitting.... en dat terwijl
ik dan ook nog eens een van de beste geventileerde kasten heb.

Gelukkig heb heeft mijn pc nu geen last meer van overhitting... tenminste
daar ga ik vanuit !

Fingers crossed ! ;)

Gaat het moederbord voor de derde keer stuk dan heb ik toch echt wel een
probleem... want dan heb ik geen vervangend moederbord meer... en de
techniek uit 2006 zal vast niet meer geproduceerd worden, dus het vinden van
een compatible moederbord zal steeds een stukje moeilijker worden.

Ik heb laatste een receiver van plus minus 700 euro gekocht ofzo iets
dergelijks bij BCC. Met extra garantie.

Heeft iemand ervaring met de "extra garantie" van BCC ?

(Ik zou nu tenminste 6 jaar garantie moeten hebben op de receiver ! ;))

Ik bedoel eigenlijk heeft iemand ervaring met de garantie op PC's en
dergelijk bij BCC... (want de receiver die blijft redelijk koel... lauw
warm... dus die zal wel niet zo snel stuk gaan tenzij er echt een electrisch
defect optreed ofzo ?! ;))

Ik denk dat ik voortaan mijn spulletjes gewoon weer bij de lokale winkel ga
kopen... waarschijnlijk bij de BCC vanwege extra garantie... maar ik weet
niet of ze zich daar aan houden en of het wat voorstelt ?

Ook bij de receiver zeiden ze: "zolang je het zelf niet kapot gemaakt heb
etc"... gaan ze dan moeilijk doen als het vanzelf kapot gaat vraag ik me af
?

Net alsof ik me eigen receiver ga slopen ?!? Die staat hier keurig netjes op
me houten tafeltjes/bankje mooi te wezen :)

Ik hoor graag verhaaltjes van jullie, met name over BCC... schroom je niet !
:)

Doei,
Skybuck.

From: John on
het blijft toch maar gewoon een moederbord hoor, hoe gek je het ook maakt
met de prijs...
Je koopt misschien het duurste en gekste van het gekste omdat je misschien
wil overclocken en het onderste uit de kan wilt halen wat er mogelijk is.
Maarja dat zeg je natuurlijk niet tegen Alternate, ik kom daar zelf best
vaak en heb op 1 ding na nog nooit problemen gehad....altijd HEEEEEL druk
daar..
Maargoed, het blijven persoonlijke ervaringen....jij haakt af omdat je vindt
dat je ergens recht op heb.

From: Skybuck Flying on
Nee, heb helemaal niets overgeclocked.

Ik haak af omdat 24 maanden voor een 6000 euro kostend systeem te weinig is.

Het moederbord is daarnaast ook nog eens het belangrijkste onderdeel.

Zonder dat werkt die 6000 euro niet meer.

Dat vinden ze bij alternate vast niet erg.

Daarnaast is het moederbord defect geraakt waarschijnlijk vanwege
oververhitting, dat heb ik keurig netjes op mijn website staan en daar heb
ik over gepubliceerd.

Ik vermoed dat ze mijn naam even gegoogled hebben en tot hun eigen
conclusies zijn gekomen:

"Skybuck is schuldig aan oververhitting"

Nou wat mij betreft mooi niet... in geval van overhitting moet je toch echt
bij nvidia en asus zijn.

Zij hebben SLI gepromote en zij hebben de chipsets in het moederbord
ingebakken en de SLI/PCI Express porten geplaatst.

Ik ben er achter gekomen dat dat helemaal niet werkt en dat dat tot
overhitting lijdt.

Zo zijn er wel meer voorbeelden van nvidia producten die niet werken,
overhit raken of wat dan ook.

Dus met andere woorden ik haak af omdat:

1. De overheid niet optreedt.

2. De wet een wassenneus is.

3. Advocaten en rechters alleen maar op geld uit zijn.

Voortaan ga ik persoonlijke relaties, en persoonlijk contact onderhouden met
de mensen die aan mij spulletjes verkopen, en met hun ga ik hele duidelijke
afspraken maken ;)

Snap je wat ik bedoel ? ;)

Doei,
Skybuck.

From: Ghost on

"John" <vininkj(a)telfort.nl> schreef in bericht
> [...]
> daar..
> Maargoed, het blijven persoonlijke ervaringen....jij haakt af omdat je

Ooit op een verkooptraining kregen we van een van de sprekers de raad om de
klant zo vaak mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen zijn verhaal te laten
doen. Tot dat ie er schoon genoeg van heeft.
Uit de groep kreeg hij wel toegewenst ooit zelf op die manier behandeld te
worden.
Zijn comentaar: "Maar het werkt wel." !
Ghost

From: Skybuck Flying on
Daar komt bij dat het moederbord waarschijnlijk binnen de garantie termijn
van alternate kapot gegaan is...

Daarover heb ik geschreven op het internet.

Ik heb alleen het kapotte moederbord een tijdje laten liggen, en pas later
opgestuurd...

Heb ik dan in principe nog garantie of niet ?

Doei,
Skybuck.