From: Bird on
On Thu, 10 Sep 2009 18:25:08 +0200, "Skybuck Flying"
<BloodyShame(a)hotmail.com> wrote:

> [...]
>garantie meer heeft op uw moederbord.
>
>Het spijt mij u niet beter te kunnen berichten.
>

>Met vriendelijke groet,
>
>J.Dahiya
>
>Alternate Klantenservice
>Handelsweg 110, 2988 DC Ridderkerk, Nederland
>Tel: +31 (0)180 - 44 08 90, fax +31 (0)180 - 44 08 99
>Internet: www.alternate.nl
>"
>
>Ik heb het moederbord in 2007 gekocht in de verder onderstelling dat ik toch
>zeker 3 jaar garantie er op zou hebben vanaf het moment van aankoop... dus

Natuurlijk geldt de garantie vanaf het moment van aankoop.

Wat heb je als (toekomstige) klant te maken met producten die onderweg
zijn van fabrikant naar winkelier, of op voorraad staan bij
laatstgenoemde?

Gr,
Arne Vogel.
From: HdB on

"Jaap" <Jaap.hoho(a)hotmail.com> schreef in bericht
> On Thu, 10 Sep 2009 19:25:47 +0200, Mike wrote
> (in article <4aa9369b$0$2702$e4fe514c(a)dreader14.news.xs4all.nl>):

> Hier klopt dus absoluut niets van!
>
> Asus geeft 3 jaar garantie af VERKOOPDATUM door consument!
>
> Alternate geeft 1 jaar leveranciersgarantie vanaf aankoopdatum door
> consument.
>
> Er bestaat NIET zoiets als EU garantie. De NL wet geeft slechts 6 maanden!

De Nederlandse wet kent GEEN bepaling over de verplichte minimumlengte van
garantie.
Er is een Europese Richtlijn Koop en Garantie die bepaalt dat garantie
minimaal twee jaar bedraagt.
Een Europese richtlijn gaat trouwens boven een Nederlandse wettelijke
bepaling (als die er zou zijn).
Informeer je eens op de site van de Nederlandse Consumentenautoriteit
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

From: André, PE1PQX on
Nicolas formuleerde op donderdag :

> Even de zaak aankaarten bij Asus NL en je aankoopbewijs voorleggen!

@Skybuck: eindelijk iets redelijk zinnigs: Garantie vauit de verkoper
maximaal ��n jaar, daarna eventueel RMA-en rechtrstreeks naar de
fabrikant!

--
"Jumpin' without a parachute? Kinda dangerous, ain't it?" - Bugs Bunny

From: E.S.® on

Dit is ook een aardige: http://www.nlcw.nl/index.php/site/garantiewijzera

--

Mvg, Eric
From: Skybuck Flying on
Reactie van alternate:

"
Geachte klant,

U heeft de eerste melding hierover op 27/7/09 gemaakt.