From: Tobias on
Skybuck Flying schreef:
> Ik heb het nog eens eventjes uitgezocht hoe het ook alweer zat, ze wachten
> net zolang met antwoorden totdat ik het weer vergeten ben :)
>
> Ik heb ze net een mailtje terug gestuurd ! ;):
>
> "
> Even voor de duidelijkheid het moederbord is kapot gegaan binnen de garantie
> termijn van alternate !
>
> Datum van aankoop: 9 juni 2009.
>
> Datum van defect raken: 4 juni 2009.
>
> Ik heb volgens de factuur 24 maanden garantie op het moederbord van
> [...]
Da's knap, hij is al 5 dagen kapot voordat je hem koopt!!
From: Skybuck Flying on
Hehe goed gezien !

Het stond wel goed in de originele mail had je dat wel gezien ?

Toch maar even een correctie mailtje gestuurd ;)

Datums zijn dus:

Datum van aankoop: 9 juni 2007.

Datum van defect raken: 4 juni 2009.

Tja dat krijg je als je 's avonds/'s nachts posts hihihi.

Toedeloe !
Skybuck =D

From: post2u on
"John" <vininkj(a)telfort.nl> wrote in message
> Wat staat er op je bon qua garantie dan?
> Ik denk gewoon 1 jaar van Alternate zelf op hardware...
> suc6

'Gewoon' is niet 1 jaar, maar nog altijd 2 jaar of meer.

http://www.channelweb.nl/nieuws.jsp?id=3056645&utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss

Quote:
[ In de toezeggingen aan de Consumentenautoriteit is onder meer vastgelegd
dat de bedrijven erkennen dat zij zelf het eerste aanspreekpunt zijn voor
consumenten die een product hebben gekocht dat niet deugt. Ook is vastgelegd
dat zij zelf zullen zorgen voor herstel of vervanging van het product binnen
een redelijke termijn, ongeacht het beleid van de fabrikant. Als het product
binnen twee jaar na aankoop bij normaal gebruik kapot gaat, zullen de
winkelketens het kosteloos herstellen of vervangen. Ook na die periode van
twee jaar heeft de consument nog steeds recht op een deugdelijk product. Ook
hierover zijn afspraken vastgelegd in de toezegging. Bovendien hebben
Paradigit en Computerland beloofd geen onjuiste informatie te verstrekken
aan consumenten over hun recht op kosteloos herstel of vervanging bij
non-conformiteit. ]

From: post2u on
> Enige wat je misschien Alternate kan verwijten is dat dit moederbord wat
> niet meer in de Asus garantie valt zolang op de plank gelegen heeft bij
> Alternate...
> Daarbij komt het uit de Snuffelhoek..? daar is de garantie altijd al heel
> beperkt...dan moet je echt weten wat je koopt...
> suc6

Ook op opruimingsartikelen, zijn de normale garantieregels van toepassing.

From: post2u on
"Tobias" <k.prinsen(a)telfort.nl> wrote in message

> Da's knap, hij is al 5 dagen kapot voordat je hem koopt!!

Dat kan, dat heet dan een "DOA praecox"...:))