From: Arlé Mooldijk on
"Ga toch krassen, dan win je nog eens wat." <P_krasteroplos&Pkraslot.Plot>
schreef in bericht

> Verder zijn computers na een jaar technisch afgeschreven,

Wat een onzin. Een pc kan best drie jaar mee en ik denk dat het zelfs langer
mee kan. Ik denk niet dat bedrijven ieder jaar de pc's vervangen en waarom
zou je dat thuis wel doen als die nog prima draait. Dat je zelf ieder jaar
een andere koopt omdat je steeds het snelste van het snelste wilt is jouw
keuze, maar dat betekent nog niet dat hij ook is afgeschreven.

--
Mvg,
Arl�

From: Massimo on
On Sun, 13 Sep 2009 17:49:54 +0200, Arl� Mooldijk
<reply(a)to.newsgroup.please> wrote:

> [...]
>een andere koopt omdat je steeds het snelste van het snelste wilt is jouw
>keuze, maar dat betekent nog niet dat hij ook is afgeschreven.

Precies! Hoe gaat dat bij deze particulier? Ik kocht 5 jaar geleden
een stel onderdelen en zetten de comp zelf in elkaar. Die comp gebruik
ik nog steeds. Alleen is door de jaren heen wel eens een onderdeel
door een ander, soms sneller (cpu, videokaart) vervangen. Doet het nog
best ook al is het mobo nog een ouderwets socket 939-geval en werk ik
nog onder WindowsXP (dat trouwens binnenkort evt. door Windows7
vervangen kan).

Massimo
From: Skybuck Flying on

wrote in message news:4aacf871$0$11488$e4fe514c(a)dreader11.news.xs4all.nl...
> Sja, in Nederland hebben we dan ook nooit te maken met
> de fabrieksgarantie maar leveranciersgarantie.

Is een consument verplicht om een defect product te retourneren aan de
leverancier ?

Als een fabrikant zegt: "Wij geven 3 jaar garantie op onze producten" moet
de fabrikant er dan bij zeggen voor wie dit geldt, en vanaf welke tijdstip ?

Sommige fabrikanten hebben een RMA service heb je daar al eens van gehoord ?

> Zo schrijft de
> wet dat tenminste voor. Dat de leverancier soms een betere

Is een fabrikant vrij om zelf service te bieden aan consumenten om defecte
producten te accepteren en te vervangen ?

Denk bijvoorbeeld aan een leverancier die niet meer bestaat.

> voorwaarde geeft dan de doorsnee 1 jaar komt doordat de
> maker dit aan hun verleent. Wanneer de maker echter de
> uitleveringsdatum naar de leverancier aanhoudt, dan lijkt
> het me een goed recht van de leverancier deze ook aan te
> houden. Immers levert deze dan sowieso langer garantie dan
> ie dat volgens zijn eigen voorwaarden en de wet hoeft.

Over welke wet heb je het eigenlijk ? Ik vind het maar verwarrend hoor al
die verschillende garantie regelingen en websites die wat anders roepen.
Leverancier roept het een en de fabrikant roept weer het andere.

> Verder zijn computers na een jaar technisch afgeschreven,

Wat bedoel je daarmee ? Meen je nou te zeggen dat een computer slechts een
jaartje zou meegaan ?

Dan koop jij wel kut computers zeg ! ;)

> en zou je als je er toch een nieuwe plank in moet beter een
> heet van de naald exemplaar in willen hebben;-))

Ik heb 3 maanden gespendeert om het beste van het beste te selecteren.

Wat ik heb geselecteert was toen het beste van het beste, beter is niet te
krijgen ook nu niet, omdat socket 939 niet ver ontwikkelt wordt. Kortom
"beter" bestaat niet.

Doei,
Skybuck.

From: Skybuck Flying on
Ik denk ik ga het even bij asus proberen heeft hun website bugs !

http://www.asus.nl/aboutasus.aspx?show=3

Handig he ?! ;)

Doei,
Skybuck.

From: pollewoppp on

"Jaap" <Jaap.hoho(a)hotmail.com> schreef in bericht
> On Thu, 10 Sep 2009 19:25:47 +0200, Mike wrote
> (in article <4aa9369b$0$2702$e4fe514c(a)dreader14.news.xs4all.nl>):

> Hier klopt dus absoluut niets van!
>
> Asus geeft 3 jaar garantie af VERKOOPDATUM door consument!
>
> Alternate geeft 1 jaar leveranciersgarantie vanaf aankoopdatum door
> consument.
>
> Er bestaat NIET zoiets als EU garantie. De NL wet geeft slechts 6 maanden!

Europees recht staat toch boven nationaal recht?