From: Skybuck Flying on
(Use google translate in case you can't read dutch maybe then you can make
sense of the message below :))
(In short webshop says: Asus warranty starts when they buy it, not when I as
consumer buy it ?!?)

Hallo,

Dit is de tweede webshop die moeilijk doet over garantie. (Betreffende een
moederbord van Asus).

Lees eerst even hun reactie:

"
Geachte,

Het klopt inderdaad dat Asus 3 jaar fabrieksgarantie geeft echter gaat dit
in op het moment dat het moederbord vanuit Asus naar ons wordt verstuurd en
niet vanaf uw aankoopdatum.
Ik heb uw moederbord nagekeken en het fabrikantserienummer op uw moederbord
is van 2005. Dit houdt in dat de fabrieksgarantie in 2008 afliep en u geen
garantie meer heeft op uw moederbord.

Het spijt mij u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

J.Dahiya

Alternate Klantenservice
Handelsweg 110, 2988 DC Ridderkerk, Nederland
Tel: +31 (0)180 - 44 08 90, fax +31 (0)180 - 44 08 99
Internet: www.alternate.nl
"

Ik heb het moederbord in 2007 gekocht in de verder onderstelling dat ik toch
zeker 3 jaar garantie er op zou hebben vanaf het moment van aankoop... dus
tot zeker 2010.

Wat vinden jullie hier van ?!?

Doei,
Skybuck !!!

From: Nicolas on
> Ik heb het moederbord in 2007 gekocht in de verder onderstelling dat ik
> toch zeker 3 jaar garantie er op zou hebben vanaf het moment van
> [...]

Even de zaak aankaarten bij Asus NL en je aankoopbewijs voorleggen!

From: John on
Wat staat er op je bon qua garantie dan?
Ik denk gewoon 1 jaar van Alternate zelf op hardware...

suc6

From: mikea on
In alt.comp.periphs.mainboard.asus Skybuck Flying <BloodyShame(a)hotmail.com> wrote:
> [...]
> zeker 3 jaar garantie er op zou hebben vanaf het moment van aankoop... dus

Ah, the sigmonster agrees with us.

You bought the motherboard in 2007. The warranty was stated to be three
years, but according to them the warranty began in 2005, when they got
it, not in 2007, when _you_ got it. So they sold you stale goods with a
warranty lasting only one year, even though they (and/or the packaging)
said that you had a three-year warranty.

I think it's time for you to get your ombudsman and/or your government
involved, with particular reference to truth-in-advertising laws and a
refund or a free replacement.

--
"Salesman genes. Lies built right into the DNA."
-- Walter Jon Williams, _Whirlwind_
From: Mike on

"Skybuck Flying" <BloodyShame(a)hotmail.com> schreef:

> [...]
>
> Ik heb het moederbord in 2007 gekocht in de verder onderstelling dat ik
> toch zeker 3 jaar garantie er op zou hebben vanaf het moment van

Alternate heeft gelijk, Asus geeft 3 jaar af fabriek garantie, als het
product 2 jaar later wordt verkocht blijt er dus 1 jaar af fabriek over.

Check de (1 jaar?) aankoopgarantie bij Alternate, is intussen (ook) voorbij.

2 jaar EU consumentenrecht garantie, etc. is waarschijnlijk ook voorbij, dus
veel succes bij reclameren..